Tratament hernie de disc Tratament artroza Tratament lombosciatica Tratament scolioza Tratament spondiloza
Lista tratamentelor Lista procedurilor Cabinet Fiziolife Bucuresti Producator Echipament Sportiv Artimex Recuperare Medicala Bucuresti Kinetomedica
 


   

Blog Sciatica

Articole Sciatica

5 metode ca sa uiti de sciatica
Sciatica este o iritatie sau inflamatie a nervului sciatic. Ca si la lumbago, durerile sunt ascutite si apar in josul spatelui, iradiind pana in degetul mare de la picior, trecand prin fese si coapse. Sciatica este provocata deseori de afectiunea unor discuri intervertebrale din regiunea lombara, hernie de disc. Metode pe care le prezentam in continuare au rolul de a diminua sau opri durerile lombosacrate.

1) Regimul alimentar
Regimul alimentar presupune consumarea de proteine de calitate obtinute din alimente precum branza, oua, lapte, carne. Acest regim presupune trei mese pe zi si se va tine cont in acelasi timp si de tratamentul balnear. Este recomandat sa se evite mesele incarcate in glucide deoarece poate aparea supraponderabilitatea.

2) Mersul pe bicicleta
Acesta poate fi bun pentru a reduce sau pentru a preveni durerea lombosciatica deoarece o parte din greutatea corpului e sustinuta iar pozitia corpului aplecat inainte reduce presiunea asupra liniilor de stres ale coloanei care sunt solicitate si la mersul pe jos. Bolnavul trebuie sa aiba o pozitie corecta pe bicicleta, regland ghidonul si saua, incat bolnavul sa nu fie nevoit sa ridice capul. Ghidonul la distanta provoaca durere la nivelul gatului. Saua nu trebuie sa fie foarte ridicata pentru a nu deplasa pelvisul intr-o parte si alta, deoarece va cauza dureri la nivelul spatelui. Recuperarea spatelui folosind si mersul pe bicicleta se face mult mai rapid deoarece se extind limitele permise de durerea lombara. Se evita terenul accidentat sau cu denivelari pentru a nu provoca socuri la nivelul coloanei vertebrale.

3) Inotul
Inotul este de folos deoarece antreneaza muschii paravertebrali, acestia stabilizand din punct de vedere biomecanic coloana vertebrala. Inotul se adreseaza tuturor categoriilor de varsta  si se poate practica indiferent de conditia fizica a persoanei. Inotul are un efect benefic asupra corpului datorita faptului ca imbunatateste circulatia sangelui si tonifica muschii. Aceasta activitate determina inima si plamanii sa depuna un efort mai mare decat de obicei iar astfel creste rezistenta lor.

4) Hihroterapia
Hihroterapia actioneaza prin dilatarea vaselor capilare, imbunatateste circulatia sanguina si creste metabolismul celular. Acest procedeu se foloseste cel mai des in cazurile in care se doreste o sedare a durerilor. Hidroterapia presupune o imbaiere de 10 - 15 minute in apa calda la 34 - 35°C. Aceasta imbaiere are o actiune calmanta.

5) Baia kinetoterapeutica
Aceasta presupune o baie calda intr-o cada speciala sau in bazin. Apa trebuie sa aiba temperatura intre 35 - 38°C. Bolnavul va intra in apa pentru aproximativ 5 minute, un tehnician ii va face miscari ale articulatiilor afectate timp de 5 - 15 minute dupa care bolnavul va repeta singur acele miscari. Timpul de imbaiere va fi de aproximativ 20- 30 de minute. Aceasta imbaiere actioneaza asupra organismului prin intermediul factorilor termici si mecanici. Factorii termici au rolul de a relaxa muschii si de a diminua durerea rezultata la  mobilizarea zonei afectate.

Baia cu iod se face in apa la 35 - 37 °C. Durata imbaierii este de 10-20 de minute si se va folosi sarea de Bazna sau iodura de potasiu, cantitatea acestora variind de la 250 de grame la 1 kilogram si se va amesteca in egala masura cu sarea de bucatarie. Iodul din apa va avea rolul de scadere a vascozitatii sangelui si dilatarea venelor. Asfel, tensiunea arterial va scadea iar rezistenta de aparare a organismului va creste.

Dusul scotian se face in fata dusului la o distanta care variaza intre 2 - 4  metri iar presiunea apei va fi de 1,5 - 2 atmosfere. Dusul se aplica pe zona prescrisa la o temperatura a apei care se va schimba alternativ. Prima data se va face dusul rece iar temperatura apei va avea intre 18 - 20 °C  iar dupa 10 - 15  secunde se va aplica dusul cald, acesta avand o temperatura de 38 - 40 °C. Aceasta actiune se repeta alternativ de pana la 4 ori. Acest dus are o actiune excitanta a sistemului nervos, pune in miscare circulatia sangelui si creste rezistenta sistemului neuromuscular.
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează